Handelsbetingelser

Handelsebetingelserne er opdateret 11/04/2020

Priser og betaling

Alle priser er incl. moms. 

Vi trækker beløbet på dit betalingskort, når dine varer afsendes fra os. Du modtager en kvittering på den email, du har angivet.

De data, som du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypteret (SSL). Det er derfor kun betalingsudbyderen, der kan læse dem. Danish Rye & More eller andre har dermed ikke mulighed for at læse disse data.

Levering

Når du handler i vores webshops, vælger du selv levering under checkout, og inden du betaler for dit køb. Pris afhænger af vægt, og om levering skal ske til pakkeshop, stilles foran hoveddøren eller afleveres personligt med FlexDeliveryService.

Levering sker med GLS, og du vil få besked via den email, du oplyste under købet, når vi kender leveringstidspunktet.

Gratis Levering

Rugkop tilbyder gratis levering til pakkeshop eller til hoveddør for kunder, der køber for minimum 600 kr ad gangen.

Vi tilbyder kun gratis levering til Danmark og brofaste danske øer. Ønsker du levering andre steder, får du stadig rabatten og betaler kun prisforskellen. Du kan altid sende en forespørgsel på kontakt@danishryeandmore.dk

Vi kan desværre ikke tilbyde gratis levering, kombineret med andre rabatter på samme ordre. Så man kan fx. ikke både opnå fri fragt og start-rabat på abonnement.

Pakkeshop

Forsendelser til nærmeste pakkeshop foretages af GLS, og du vil få besked via den email/sms, du oplyste under købet, når vi kender leveringstidspunktet.

Til hoveddør

Vælger du levering til hoveddør, giver du samtidig lov vores fragtfirma lov til, at pakken må stilles foran hoveddøren eller på et aftalt sted du noterer i notefeltet "Tilføj leveringsinstruks" under checkout. Du vil få besked om, hvornår pakken leveres, og du har selv ansvar for, at pakken hurtigt opsamles. Vores forsendelser pakkes, så de kan modstå regn - men ikke i flere dage.

Abonnement på Melkasser

Et abonnement på melkasser giver dig friskmalet økologisk mel leveret til døren f.eks. hver 4. uge.

Når du opretter dit abonnement, gennemfører du dit køb med en kortbetaling, hvor vi automatisk trækker betalingen for dit abonnement fremover. Du vil modtaget kvittering pr email, hver gang der trækkes et beløb.

Du vil under oprettelsen blive bedt om at oprette en profil på vores hjemmeside. Den profil giver dig adgang til siden “Min konto”, hvor du fremover kan administrere dit abonnement, tilføje/fjerne varer, eller pause, starte og stoppe dit abonnement.

Der er ingen bindinger på vores mel-abonnementer. Du kan stoppe abonnementet, ændre abonnementet, leveringsfrekvens, tilføje/fjerne ekstra mel, korn og frø når som helst. Blot du gør det, inden vi maler og pakker dit mel. Som en service sender vi dig altid "Din ordre er på vej - mail" 5 dage før, som husker dig på, at du kan lave ændringer.

Det gøres via “Min Konto” eller ved at sende os en email på abonnement@danishryeandmore.dk. Ændringerne er registreret når du modtager en bekræftigelse fra os pr. mail. Påregn ekspeditionstid på op til 48 timer.

Du er forpligtet til at holde dine profil- og kortoplysninger opdateret. Du kan til enhver tid slette dine kortoplysninger via vores hjemmeside eller ved at sende os en email på abonnement@danishryeandmore.dk .

Sker der ikke betaling for dit abonnement f.eks. hvis betalingskortet udløber, vil du ikke modtage din Melkasse, før du har opdateret oplysningerne. 

Fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret på fødevarer. Ikke-fødevarer er omfattet af de generelle regler for fortrydelsesret. Her skal du inden udløbet af fortrydelsesfristen på 14 dage fra varens modtagelse, give os en utvetydig meddelelse herom. Meddelelse kan gives ved at sende os en e-mail på kontakt@danishryeandmore.dk. Varen skal sendes til: Danish Rye & More, Ingolfs Allé 47, 2300 KBH.S. Du skal selv afholde alle udgifter til returnering af varen.

Reklamation

Du har lov til at klage over fejl og mangler på en vare i op til to år efter du har købt den. Købelovens mangelsregler finder således anvendelse. Det gælder selvfølgelig kun, hvis det ikke er dig, der har behandlet varen forkert. For fødevarer begrænses reklamationsretten til varens naturlige holdbarhedsperiode. Du skal sende varen (gælder ikke ferske varer) til os på adressen Danish Rye & More, Ingolfs Allé 47, 2300 KBH.S. Du skal skrive dit kundenummer, og hvad du mener, der er galt med varen. Reklamation skal ske inden for rimelig tid.

Kontakt

Pr. mail

kontakt@danishryeandmore.dk

abonnement@danishryeandmore.dk

Svartid inden for 1 hverdag.